Veel werknemers rijden in elektrische auto’s en gebruiken die als onderdeel van hun dagelijkse woon-werkverkeer. Daarom overwegen steeds meer bedrijven om oplaadpunten op het werk te installeren om te voldoen aan de vraag van werknemers en om andere voordelen te bieden. In dit artikel zullen we tal van voordelen van het installeren van een oplaadpunt op het werk bespreken, waar je misschien nog niet eerder aan gedacht heeft.
Verhoog het moreel van de werknemers
Eén van de redenen om een laadpaal bij de zaak te installeren is om het moreel van de werknemers te verhogen. Met een laadstation kunnen werknemers in hun elektrische auto blijven rijden zonder naar een benzinestation te hoeven rijden om de auto op te hoeven laten. De beschikbaarheid van oplaadstations op het werk kan de tevredenheid van werknemers verhogen door zorgen over bereikangst te verlichten en frustratie te verminderen. Uit een onderzoek uit 2018 bleek zelfs dat meer dan 60% van de respondenten bang is om zonder stroom te komen zitten tijdens het rijden met een elektrische auto. Bij Laadkompas kun je terecht voor een groot aanbod aan geschikte laadpalen.
Financieel voordeel voor werknemers
Een andere reden om een laadstation op het werk te installeren is om werknemers te laten profiteren. Je kunt werknemers een korting of gratis opladen aanbieden, of zelfs een gratis of goedkopere lease voor een elektrische auto. Je kunt er ook voor kiezen om de installatiekosten, die duur kunnen zijn, te subsidiëren. Sommige bedrijven voorzien ook gratis opladen voor werknemers die lange afstanden afleggen. Werknemers die toegang hebben tot gratis of goedkopere oplaadmogelijkheden ervaren minder rijangst, evenals lagere kosten voor het rijden met een elektrisch voertuig. Als alle werknemers elektrisch rijden, kun je opladen op het werk aanbieden. Dit kan hen aanmoedigen om een elektrische auto te kopen en schonere lucht in een gemeenschap te ondersteunen.
Laat klanten zien dat je om het milieu geeft
Een andere reden om een oplaadstation op het werk te installeren is om klanten te laten zien dat je om het milieu geeft. Sommige bedrijven hebben de reputatie milieuvriendelijk te zijn, terwijl andere de reputatie hebben milieuonvriendelijk te zijn. Bedrijven met een reputatie van milieuvriendelijkheid hebben meestal een streepje voor op bedrijven die dat niet zijn. Het installeren van een oplaadstation op het werk kan een bedrijf helpen om te laten zien dat je om het milieu geeft en dat je je inzet om de CO2-uitstoot te verminderen. Als gevolg daarvan kun je milieubewuste klanten aantrekken en de reputatie van een bedrijf verbeteren.