Home Kantoor De beste tips voor het vinden van een kantoorplek

De beste tips voor het vinden van een kantoorplek

door Redactie

Ben je op zoek naar een nieuw kantoor of ben je juist net gestart met een bedrijf en op zoek naar je eerste echte bedrijfspand? Dan wil je je uiteraard eerst goed oriënteren voor je een kantoor gaat kopen of huren. Maar waar dien je op te letten en hoe kun je ervoor zorgen dat je het juiste kantoorpand vindt voor jouw bedrijf? Hieronder de beste tips voor het vinden van een kantoorplek.

Locatie

In welke regio of in welke stad wil jij je vestigen als bedrijf zijnde en waar ga je dus op zoek naar een kantoorplek? Heb je meerdere medewerkers in dienst die afhankelijk zijn van het openbaar vervoer of wil je voor klanten goed bereikbaar zijn en daardoor langs de snelweg een kantoorplek zoeken? Dat zijn allemaal zaken waar je rekening mee dient te houden bij het kiezen van de juiste locatie voor jouw kantoorplek.

Grootte

Hoeveel medewerkers heb je in dienst en hoeveel werkplekken heb je daarvoor nodig? Per persoon heb je rond de 10 vierkante meter nodig, zodat diegene fijn aan een bureau met nog wat ruimte over zijn of haar werk kan uitvoeren. Heb je niet zo heel veel ruimte nodig? Dan kun je uiteraard ook een gedeelde ruimte huren met een muur ertussen of een scheidingswand, wat weer kan schelen in de maandelijkse kosten. Deskfinder kan jou helpen met het inzichtelijk maken van het huidige aanbod in Nederland of een specifieke regio en verdere hulp bieden door het inschakelen van lokale makelaars en daar jouw wensen en behoeften neerleggen.

Budget

Niet geheel onbelangrijk is het budget wat je maandelijks beschikbaar hebt om een kantoorpand te kopen of huren. Wil je een kantoor met veel faciliteiten, maar heb je een klein budget? Kijk dan eens of het mogelijk is om een plek te huren met andere huurders, waar je je eigen kantoorplek hebt maar de faciliteiten met andere huurders deelt, wat flink kan schelen in de maandelijkse huurkosten. Denk ook aan de extra kosten zoals gas, water, licht, (internet)abonnementen en andere maandelijkse kosten die bovenop de huurprijs komen.

Faciliteiten

Wat voor faciliteiten heb je nodig op je kantoorplek. Ben je op zoek naar voldoende parkeerplaatsen, een receptie om klanten te ontvangen, een grote vergaderruimte met beamer of een lunchplek voor je personeel? Bedenk van tevoren wat voor faciliteiten jij nodig hebt om het jezelf en je medewerkers zo gemakkelijk en comfortabel mogelijk te maken om de dagelijkse werkzaamheden te kunnen verrichten.

Ook interessant..