Wanneer je begint als ondernemer, is het belangrijk om bepaalde kosten zakelijk vorm te geven. Dit kun je bijvoorbeeld doen door voor zakelijk internet en telefonie te kiezen. Voordat je hierop overstapt, wil je natuurlijk wel weten wat de voordelen ervan zijn en wanneer dit bij je past. Om als ondernemer zonder problemen aan de slag te kunnen, kun je beter voor zakelijke opties kiezen, dan wanneer je de reguliere huis-tuin-en-keuken internet of telefonie gebruikt voor de zaak. Op deze pagina lees je wat de voordelen van zakelijk internet voor ondernemers zijn en wanneer je beter voor zakelijke telefonie kunt kiezen.
Wat zijn de voordelen van zakelijk internet?
Zakelijk internet biedt je als zzp’er interessante voordelen. Zo kun je de btw die je hiervoor betaald namelijk terugvragen bij de Belastingdienst. Dit zorgt ervoor dat je geld bespaart. Verder is zakelijk internet een goede keuze als je met belangrijke informatie, programma’s of bestanden werkt. De internetproviders die zakelijk internet aanbieden zorgen er namelijk voor dat je altijd van een goed beveiligde internetconnectie gebruikmaakt. Dit kan je tegen vervelende hackers beschermen. Als je voor zakelijk internet kiest, krijg je ook toegang tot een klantenservice die 24/7 te bereiken is. Op die manier word je direct geholpen en hoef je geen contact op te nemen tijdens kantooruren.
Soms kun je van extra diensten gebruik maken als je voor zakelijk internet kiest. Denk hierbij aan het toestaan van vaste IP-adressen, pinbetalingen voor je klanten realiseren en het verwerken van alarmsystemen zodat je direct een bericht krijgt als je gehackt wordt.
Wanneer is het slim om voor zakelijke telefonie te kiezen?
Zakelijke telefonie is vooral interessant als je een eigen zakelijk nummer wil kopen. Dit nummer kun je dan op je website zetten en naar klanten communiceren. Dit is fijner aangezien klanten je privénummer dan niet te weten komen. Op die manier kun je werk en privé beter gescheiden houden. Verder zorg je met een zakelijk telefoonnummer voor een betere bereikbaarheid. Zakelijke telefonie werkt namelijk met hele sterke verbindingen, zodat je altijd en overal bereikbaar bent en blijft. Je zou er zelfs voor kunnen kiezen om een telefooncentrale op kantoor samen te laten stellen. Hiermee kunnen collega’s onderling snel met elkaar bellen en kunnen klanten direct naar de juiste afdeling telefoneren.
Een zakelijk abonnement hoeft niet duur te zijn. Er zijn genoeg aanbieders die je een schappelijke prijs per maand laten betalen.