Bezit jij een webshop of onderneming waarbij je vaak pakketjes moet versturen? Dan wil je uiteraard dat deze pakketjes op de juiste manier aankomen bij klanten en pak je ze met heel veel zorg in. Er zijn enkele tips die ervoor kunnen zorgen dat de kans groot is dat de pakketjes op de juiste manier bij de klant arriveren. Die tips geven wij hieronder graag. Niemand zit er tenslotte op te wachten om beschadigde pakketjes te ontvangen.
Zelf goed verpakken
Door er zelf voor te zorgen dat het pakketje goed is ingepakt en extra omwikkelt met bubbeltjesplastic of extra karton, zorg je ervoor dat de pakketjes, zelfs als ze er bij de verzender mee gooien, de goederen als het goed is, in goede staat blijven. Kies voor stevige kartonnen dozen om je goederen in te versturen. Deze kun je bijvoorbeeld aanschaffen via Verpakkingshop. Zorg ervoor dat er geen ruimte tussen het product in de doos en de doos zelf zit. Zo maak je het risico op beschadiging kleiner. Ook kun je je pakketjes persoonlijker maken door er een voorgedrukt kaartje van je bedrijf bij te doen of een gepersonaliseerde folie. Dit zorgt allemaal voor extra reclame en geven een fraai gezicht aan het geheel.
Zelf je verzender kiezen
Wil je er zeker van zijn dat de pakketjes in de juiste conditie bij de klant aan komen, dan is het mogelijk om zelf een koerier of verzender in te huren. De grotere verzenders hebben zoveel pakketjes weg te brengen dat daar vaak minder zorgvuldig mee wordt omgesprongen, dan via een kleinere verzender. Een kleinere verzender zal duurder zijn, maar het is zeker de moeite waard om deze optie uit te proberen. Als je er zelf voor hebt gezorgd dat de pakketten goed zijn ingepakt door te zorgen voor stevige kartonnen dozen en voldoende opvulmateriaal, is de kans groot dat deze pakketjes ook op de juiste manier bij de ontvanger zal arriveren.
Als je dus zelf een webshop of onderneming bezit, is het van belang dat je zelf met de grootste zorgvuldigheid de pakketjes goed inpakt. De kans is dan ook een stuk groter dat, zelfs bij het gooien door de verzender, het pakketje toch in goede staat zal arriveren bij de klant. Zo kan je klant zo snel mogelijk genieten van de goederen die hij of zij heeft besteld via jouw webshop of onderneming.