Heb je geen kaas gegeten van digitale marketing? Laat je dan adviseren door een specialist, want digitale marketing wordt steeds belangrijker. Wil je kijken wat digitale marketing voor jouw bedrijf kan betekenen en wat de mogelijkheden op het gebied hiervan zijn? Vraag dan raad aan een specialist op dit gebied. Hieronder alvast vijf tips voor een succesvolle digitale marketing strategie.
Tip 1. Cijfers
Wat zijn je doelen op het gebied van data? Wil je graag dan duizend bezoekers je website die maand bezoeken en dat ze minimaal 2 minuten op een pagina verblijven? Of wil je dat er minimaal 500 mannen van 25-35 jaar (jouw beoogde doelgroep) je website bezoeken en ben je benieuwd naar de pagina’s die ze dan bezoeken? Houd de vinger aan de pols betreffende de cijfers om te kijken wat voor resultaten er daadwerkelijk voortkomen uit de bezoeken en het verkeer in het algemeen op je website.
Tip 2. Klant
Wat is precies je doelgroep? Uiteraard moet je deze vraag vooraf kunnen beantwoorden voordat je een succesvolle digitale marketing strategie kunt implementeren. Omschrijf je doelgroep(en) zo uitgebreid mogelijk, zodat een specialist op het gebied van digitale marketing je wensen en behoeften zo goed mogelijk af kan stemmen op jouw beoogde doelgroep(en). Om een digitale marketing strategie uit te rollen kun je een branding agency inhuren.
Tip 3. Doelen
Zoals eerder benoemd. Stel duidelijke doelen vooraf. Wil je meer verkeer op je website in het algemeen? Of wil je een winactie op poten zetten en daar een x aantal nieuwe volgers aan overhouden op je social media pagina’s en tegelijkertijd ook meer clicks op je website genereren? Door doelen vooraf te stellen kan een specialist op het gebied van digitale marketing de campagne aanpassen op hetgeen jij vraagt.
Tip 4. Connectie
Blijf in contact met je potentiële doelgroep. Dit kan door direct mail, via social media of door ze regelmatig te benaderen via een zakelijk platform als LinkedIn. Zorg dat je als bedrijf zijnde zichtbaar bent en zichtbaar blijft. Een branding agency kan je ook tips geven om digitaal in contact te blijven met de klant.
Tip 5. Verhaal
Zorg dat je een verhaal te delen hebt en ook interessante content met de klant deelt, zodat de klant getriggerd wordt om regelmatig jouw socials en website in de gaten te houden. Ben je niet consistent in het plaatsen van nieuwe of interessante content, dan zullen klanten snel afhaken en als je pech hebt de website van de concurrent gaan bezoeken. En dat is uiteraard iets wat je wilt voorkomen!