Home Marketing Hoe werkt content optimalisatie?

Hoe werkt content optimalisatie?

door Redactie

Je website is gevuld met content. In principe is dit heel goed, maar de resultaten laten op zich wachten. Lastig, maar er zijn mogelijkheden tot verbetering aan de hand van content optimalisatie. We begrijpen het goed dat deze dienst een beetje vaag klinkt. Daarom leggen we in deze blog drie manieren waarop jouw content verbeterd kan worden. Lees snel verder!

1. Zoekwoordenonderzoek

Met jouw website wil je bovenaan de zoekresultaten van Google staan. Jouw doelgroep vindt je makkelijker, waardoor je snel een hoger aantal conversies kan verwachten. Een goede manier om te stijgen in Google, is door het gebruik van bepaalde woorden. Dit zijn de woorden die jouw doelgroep gebruikt om op je website te geraken via Google. Door deze op bepaalde mate terug te laten keren in jouw websiteteksten, maakt Google makkelijker de koppeling met een bepaalde zoekopdracht, waardoor je een hogere positie veroverd. Met content optimalisatie wordt er dus voor gezorgd dat jij het juiste aantal zoekwoorden in je teksten vermeldt. Niet te veel, want dit kan als spam worden beoordeeld!

2. Usability testing

Niet alle gegevens worden verzameld vanuit je eigen websitegegevens: soms is het ook goed om daadwerkelijke tests uit te voeren. Dit heet usability testing: je laat websitegebruikers verschillende varianten van je website zien, waardoor je snel kunt bepalen wat werkt en wat niet. Binnen usability testing zijn er verschillende testsoorten: zo kun je een heatmap krijgen van waar iemand met diens muis naar toe gaat. Door hier een CTA te plaatsen, realiseer je gemakkelijk een hoger conversieratio. Ook kom je er met usability testing achter wat juist niet werkt, wat ook een erg handig inzicht kan zijn.

3. Crossmediaal werken

Content is meer dan je website: de kans dat jij social media gebruikt om je bedrijf onder de aandacht van je klanten te brengen, is groot. Dit raden we ook erg aan, omdat er met content optimalisatie erg veel resultaten mee zijn te boeken. Zo is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je crossmediaal te werk gaat. Dit betekent dat je verschillende media in zet, en deze ook naar elkaar laat verwijzen. Op je website plaats je over je nieuwste Instagram post, die vervolgens je e-mail promoot. In je e-mail breng je je klanten op de hoogte van een actie in je webshop, waardoor je één groot geheel creëert.

Schakel experts in als het nodig is

Ben jij klaar om te beginnen met content optimalisatie? Kom in contact met Traffic Today! Dit online marketing bureau heeft de juiste kennis en ervaring in huis om voor jou effectieve content te realiseren.

Ook interessant..