Home Ondernemen Voordelen van online reserveringssystemen

Voordelen van online reserveringssystemen

door Redactie

Voor veel bedrijven die boekingen aannemen is er een onuitgesproken regel, als het goed genoeg werkt, moet je het niet repareren. Als het gaat om het nemen van boekingen, dat betekent dat veel niet afwijken van ouderwetse telefoon-based systemen en planning tools. We zijn ons ervan bewust dat de voordelen van een online reserveringsapp soms niet meteen duidelijk zijn. Daarom hebben we deze gids samengesteld om de voordelen van een online boekingssysteem met je te delen.

1. Online reserveringssystemen besparen je tijd in mankracht

Als je denkt aan de workflow van jouw klantenservice medewerkers, is het duidelijk dat een heleboel tijd wordt genomen met het afhandelen van telefoontjes van mensen die op zoek zijn om te boeken, uit te leggen opties om klanten en het beheer van schema’s.

De eisen van een telefonisch boekingssysteem vereisen dat iemand van je personeel voortdurend beschikbaar is om boekingen af te handelen. Misschien vind je dit geen probleem met een klantenservice in dienst, maar denk eens aan de manuren die vrijgemaakt kunnen worden door over te stappen op een online boekingsplatform.

Omdat de app van Onlineafspraken.nl volledig geautomatiseerd is, kan je klant, als er ruimte beschikbaar is voor een bepaalde datum, zijn opties kiezen, een datum en tijd kiezen, betalen en een bevestiging per e-mail ontvangen zonder enige menselijke interactie van jouw eigen kant, waardoor je personeel meer waardevolle dingen met hun tijd kan doen, zoals klantenbeheer. Dat is een enorm voordeel van online boekingsplatforms, en één waar je bedrijf veel baat bij kan hebben.

2. Het verwijderen van de bottleneck van de telefoon boeking systemen

De meeste telefonische boekingssystemen vertrouwen op klanten die bellen tijdens kantooruren, maar voor veel mensen, ze hebben gewoon niet de tijd om te boeken, terwijl ze in het midden van hun werkdag. Niet te vergeten het feit dat slechts een beller kan boeken op een moment, tenzij uw het gebruik van meerdere telefoonlijnen (die, op hun beurt, vereisen meer personeel om te gaan met). Dit maakt niet alleen uw tijd vrij, maar kan ook een nieuwe inkomstenstroom op gang brengen.

Hoe je het ook wendt of keert, dat is een knelpunt dat het succes en de inkomsten kan beperken.

Online reserverings- en afspraken platforms bieden daarentegen het duidelijke voordeel dat klanten altijd en overal kunnen boeken, op welk apparaat dan ook. Dit betekent dat elk knelpunt binnen uw boekingsprocedure onmiddellijk wordt weggenomen en het ware potentieel van uw bedrijf wordt ontsloten.

3. Meer synergie tussen verkoop en marketing

Hoe vaak zeg je per dag “al onze informatie staat op onze website”? We zijn bereid te wedden dat het meer dan een handvol is. Tegenwoordig zijn onze websites meer dan alleen maar contactinformatie voor onze fysieke vestigingen, het zijn enorme opslagplaatsen van informatie over ons bedrijf, ons aanbod en nog veel meer.

Dus waarom niet de mogelijkheid bieden om te reserveren naast die overtuigende tekst? Door je klanten jouw product pagina of website te laten verlaten om een boekingsopdracht te plaatsen, introduceer je onnodige complicaties voor je klanten en verminder je hun kansen om het soort impuls boekingen te doen die zoveel omzet opleveren.

Ook interessant..